SELL - BŘEZEN 2014 - page 3

od začátku letošního roku jsem měl možnost hovořit s většinou představitelů předních
firem z oblasti výroby velkých domácích spotřebičů a zaznamenal jsem u většiny z nich
příklon knovému tématu, kterébychommohli obecněpojmenovat jako „smart spotřebiče“
neboli „chytré spotřebiče“. Hnedněkolik značek rozšíří svounabídkuopračky či chladničky
s bezdrátovým připojením do domácí sítě a možností je ovládat či kontrolovat jejich stav
pomocí tabletu nebo smartphonu. Už loni jsme v SELLu zaznamenali určité oslabení do té
doby intenzivní komunikace energetických úspor a letošní rok tento trend jen potvrzuje.
Výrobci se sice na posuny v energetických třídách budou nadále zaměřovat, nicméně
nosných témat bude vícero a jedním z nich postupně i nové „smart“ funkce přicházejících
spotřebičů. Rok 2014 ve znamení těchto novinek ještě úplně nebude, ačkoliv už nás
nečekají pouhé koncepty či testovací vzorky na výstavách, protože některé firmy „smart
spotřebiče“ do svénabídky brzy zařadí. V rozhovoruna straně30nám topotvrdil například
generální ředitel českého zastoupení Candy Hoover pan Viktor Fiala. Mimo záznammám
tyto informace i od dalších zástupců jednotlivých firem. Hodně napoví také letošní veletrh
EuroCucina, kam se redakce SELLu chystá, a přinese vám z něho už v dubnovém vydání
obsáhlou reportáž. Očekávám, že v roce2015pak vtrhnou „smart spotřebiče“na trh vplné
síle a vznikne v nové kategorii tuhá konkurence. Otázkou samozřejmě zůstává, jak budou
nanovinky reagovat spotřebiteléa zdanové funkceocení abudou je vpraxi používat. Na to
zatím nikdo odpověď nezná a i lecjaké průzkumy mohou být značně zavádějící. Sám jsem
zvědav, covšechnoprvní vlaštovky tétovelkébílé technikynabídnou.Užzadva týdnysi budu
moci množství z nich osobně vyzkoušet na zmiňovanémmilánském veletrhu EuroCucina
a v reportáži se s vámi o své zkušenosti podělím.
Příjemné čtení přeje
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...56
Powered by FlippingBook