SELL: 07 / 2025

57 Sell • 7/2025 • 57 REPORTÁŽ • PREZENTACE ASKO Z dalších produktů byla velká pozornost věnována troubám Celsius, které oplývají množstvím moderních funkcí, ale ta, která vyčnívá, je takzvaný Celsius°Cooking. Jedná se o systém velmi přesného řízení teploty na 1 °C. Aby bylo zajištěno, že nedojde k žádné odchylce, po instalaci se musí trouba kalibrovat – zcela se přizpůsobí místním podmínkám (nadmořské výšce, přesnému napětí v síti apod.). Velká část nového portfolia trub již byla zařazena do prodeje. Nejvyšší modely Elements Series 8 s plně automatickým (motorizovaným) otevíráním dveří, které jsme natáčeli na IFA (video na našem kanále youtube.com/@sellcz), dorazí na jaře 2026. O kvalitě již dostupných modelů se každopádně mohli hosté přesvědčit přímo na místě, protože s jejich pomocí připravoval degustační menu šéfkuchař Marek Fichtner. Využil přitom samozřejmě i vyspělé indukční desky Asko. Co ještě musíme v článku zmínit, jsou nové modely chladniček Nordic Fresh 2.0 včetně vestavných modelů v trendy šířce 69 cm. Zaujme hlavně vybavenější varianta z řady Series 5 s metalickou zadní stěnou a dřevěnými prvky v interiéru. Dochází ale i k rozšíření nabídky volně stojících modelů, a to i o vícedveřové varianty. Důležitým prvkem je také možnost integrace volně stojících lednic do nábytku s minimální mezerou. Vladimír Polívka: Sexy kuchyň je jako sexy auto Během prezentační akce Asko jsme měli možnost hovořit s ambasadorem značky, hercem Vladimírem Polívkou, který už delší dobu používá ve své domácnosti několik spotřebičů této skandinávské značky. Řeč byla o rekonstrukci jeho domu, vaření i o tom, jakou roli v tom hrají prémiové spotřebiče. Co vás k prémiové značce Asko přivedlo a co bylo při výběru spotřebičů rozhodující? Narazil jsem na ni při rekonstrukci domu díky kamarádovi a firmě, která mi dělala kuchyň. Velice rychle jsem pochopil, že jde o vysoce nadstandardní značku. Přiznám se, že mám pro prémiové věci slabost. Mám rád dobrá auta a mám rád i dobré spotřebiče, do kterých se nebojím investovat. Zatím jsme dělali jen kuchyň, ale jak se blížím k prádelně, vůbec bych neváhal zvolit i v tomto případě Asko. Spotřebiče v kuchyni aktivně používáte. Jaká je vaše praktická zkušenost? Změnilo to nějak váš přístup k vaření? Já vím, co mi chutná, a to jsem schopný udělat dobře. Nejsem ten typ, co by vařil „pomalu tažený jelení hřbet“, jak tady ukazuje šéfkuchař Marek Fichtner, ale trouba Asko recepty tohoto typu udělá v podstatě za vás. Jak říká Marek, je to „blbuvzdorné“. Stačí zvolit recept, nastavit gramáž a o vše ostatní se postará Asko. Když budu konkrétní, co se týče mých zkušeností, osobně mi změnila život pára – třeba pro přípravu ryb nebo zeleniny. Až neuvěřitelně vám to usnadní život. Hodně využívám i kombinovanou desku, kde mám napůl plyn na steaky a maso a napůl indukci. A samozřejmě jsem pořídil i vinotéku, která je srdcem domu. Zmínil jste, že Asko vnímáte jako prémiovou značku. Co pro vás osobně ten punc „prémiovosti“ definuje nejvíc? Je to design, funkce nebo něco jiného? Pro mě je to vedle samotné kvality produktů jistota v podobě nadstandardního servisu. Ta jistota, že přijedou technici sedm dní v týdnů a velice rychle případný problém vyřeší. Případně vymění za náhradní spotřebič, pokud ten stávající musejí odvézt. To je pro mě ona „prémiovost“. Je to stejný pocit, jako mám u prémiových aut. A přestože spotřebiče možná nejsou tak sexy produkt jako auta, tak sexy kuchyň je jako sexy auto. Navíc je to věc, kterou člověk použije téměř denně, možná častěji než to auto. Pro prezentaci samotných produktových novinek se ujal slova Slobodan Vukša, šéf značky Asko pro Česko a Slovensko.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=