45 Sell • 7/2025 • 45 INTERVIEW • ISRAEL QUINTANA • SAGE/BREVILLE nejprve naše mixéry. Později se však staly kávovary naší skutečnou klíčovou kategorií. Kávová kultura se rychle rozvíjela a zákazníci stále více chápali, že k přípravě dobré kávy je potřeba kvalitní přístroj. Když jsme například v roce 2019 uvedli značku na trh ve Španělsku, zúčastnili jsme se festivalu Barcelona Coffee, kde jsme byli jediným výrobcem domácích spotřebičů. Pražírny nás zpočátku neznaly, ale když vyzkoušely naše stroje, byly výsledkem ohromeny. O několik let později, když jsem se na festival vrátil, už k nám přicházeli spotřebitelé, kteří naše stroje používali doma, a vyprávěli nám, jak se jim líbí. Zákazníci dnes chápou, že kapslové nebo automatické stroje neposkytují stejný zážitek jako stroje Sage. Když někdo vyzkouší kávovar baristické úrovně, okamžitě pocítí rozdíl – a už se nikdy nebude chtít vrátit k jednodušším řešením. Kávovary Sage jsou přizpůsobeny různým úrovním znalostí a potřebám uživatelů. Jak je tento systém sestaven a v čem se jednotlivé modely liší? Příprava kávy znamená pro každého něco jiného, proto rozlišujeme tři úrovně. První je, když stroj udělá vše za vás – jedná se o plně automatické řešení. Druhý, kdy stroj a uživatel spolupracují, tedy interaktivní, poloautomatický systém přípravy kávy. A třetí, kdy každý krok řídí uživatel, od mletí po nastavení teploty – to je manuální baristický zážitek. Naší filozofií je, aby si každý našel svou vlastní cestu k přípravě kávy. Někteří mají rádi, když jim stroj ulehčí práci, jiní zase rádi experimentují. Když jsme například představili kávovar Oracle Dual Boiler, postavili jsme vedle sebe dva stroje – jeden v automatickém a druhý v manuálním režimu. Nakonec se samozřejmě ukázalo, že se jedná o stejný stroj – jen ho používáme jinak. Otázka není, který je lepší, ale který režim odpovídá vašim preferencím. Jakou roli hraje střední a východní Evropa v mezinárodní strategii společnosti Sage? V čem vidíte specifika a příležitosti tohoto regionu? Káva je po vodě druhým nejčastěji konzumovaným nápojem na světě a v posledních letech prošla obrovským vývojem. Kultura pití kávy se neustále mění – dnes už nemluvíme pouze o černém nápoji, ale o zážitku, který má mnoho podob, od espressa přes flat white až po cold brew nebo espresso martini. Každá země v Evropě je na této cestě v jiné fázi. Ve středomořské oblasti má pití kávy staletou tradici, zatímco v severní Evropě a anglosaských zemích se stalo skutečným trendem teprve v posledních letech. Střední a východní Evropa se nachází někde mezi těmito dvěma. Vidíme zde rychle se rozvíjející trh, který se chce učit a kde jsou spotřebitelé otevřeni kvalitě a novým zážitkům. Tato oblast je pro nás strategicky důležitá. Naším cílem je navázat kontakty s místními pražírnami kávy, odborníky, baristy a kavárnami, protože prostřednictvím nich můžeme nejlépe oslovit spotřebitele. Pro společnost Sage to není jen prodej, ale také vzdělávání a budování komunity – ukázat, že dokonalý šálek kávy si můžete připravit i doma. Co dělá šálek kávy opravdu dobrým? Co je to „4 Keys Formula“, kterou Sage používá ve všech svých přístrojích? Základem dobré kávy jsou čtyři faktory: přesné dávkování, správný tlak, stabilní teplota a dokonalá mikropěna. Tomuto říkáme 4 Keys Formula a je to společný prvek všech přístrojů Sage – bez ohledu na to, zda se jedná o základní nebo profesionální model. V žádném z těchto bodů neděláme kompromisy, protože pokud některý z nich chybí, okamžitě se to projeví na konečném výsledku. Různé přístroje se však liší v tom, jak snadno a s jakou mírou kontroly může uživatel dosáhnout stejné kvality. Někteří hledají pohodlí, jiní svobodu, ale kvalita kávy je vždy stejná. To je filozofie Sage. Nekompromisní kvalita na všech úrovních. Jaké trendy v současné době formují trh s malými domácími spotřebiči a jak se na ně Sage připravuje? Nejdůležitějším směrem je dnes vědomější životní styl, udržitelnost a zdravější domácí vaření. Stále více lidí hledá řešení, díky kterým mohou doma připravovat kvalitní jídla a nápoje z čerstvých surovin. I my se ubíráme tímto směrem. Navrhujeme produkty, které jsou nejen inteligentní, ale také dlouhodobě udržitelné – lze je opravit a spotřebovávají méně energie. Dalším důležitým trendem je konektivita, tedy propojení zařízení a digitální zážitek. Pracujeme na aplikacích, které dokážou synchronizovat více zařízení, aby uživatelé mohli ovládat více přístrojů najednou, a to i v rámci jednoho receptu. Kromě toho bychom prostřednictvím platformy Beanz.com chtěli přiblížit milovníky kávy pražírnám a čerstvé kávě – i to je nová dimenze kávového zážitku. V budoucnu budou vedle inovací také zásadními oblastmi zájmu ekologické povědomí a zlepšení kvality života. Nevyrábíme pouze produkty, ale nabízíme zážitky a řešení pro každý okamžik v kuchyni. Skutečně inovativní topinkovač? Breville představil topinkovač s optickým senzorem, který rozezná stupeň opečení chleba. Na český trh nebude tato novinka uvedena.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=