44 • Sell • 7/2025 INTERVIEW • ISRAEL QUINTANA • SAGE/BREVILLE 44 Přestože se o tom v oboru už hovořilo často, můžete vysvětlit, proč nepůsobíte v Evropě pod značkou Breville, ale Sage? Historie značky Breville se začala psát v Austrálii a dnes má za sebou téměř sto let existence. Společnost působí ve třech geografických regionech – v Americe, v oblasti Asie a Tichomoří a v zemích EMEA, kam patří Evropa, Blízký východ a Afrika. Ale ne všude pod stejným názvem. Původní značka Breville pochází z australského trhu, jenže když se společnost po několika desetiletích vrátila do Evropy, na britském trhu již používala stejný název jiná společnost. Jelikož nebylo možné odkoupit práva na název, musela společnost zvolit nový název – tak vznikla značka Sage, pod kterou se dnes v Evropě prodávají původní produkty Breville. Společnost zahájila svou činnost v Evropě v roce 2013, nejprve ve Velké Británii, a poté se postupně rozšiřovala po celém kontinentu. V současné době se vydává také do severní a jižní Afriky. A východní Evropa hraje v její strategii stále důležitější roli. Společnost Sage je známá především svými kávovary, ale ve skutečnosti má mnohem širší portfolio. Jaké jsou nejdůležitější produktové kategorie a podle jaké filozofie vyvíjíte nové přístroje? Káva je ústředním prvkem naší činnosti, je to naše nejdůležitější kategorie, ale naše portfolio je mnohem širší. Zabýváme se snídaňovými sety, vařiči, odšťavňovači, mini troubami, a dokonce i kombinovanými mikrovlnnými troubami. Všechny naše produkty jsou poháněny inovacemi – na trh uvádíme produkty pouze tehdy, pokud můžeme nabídnout skutečnou novinku, která nás odliší od konkurence. Naším cílem není dostat na pulty další zařízení, ale usnadnit každodenní život. Například naše mikrovlnná trouba je kombinovaným řešením, které spojuje několik technologií vaření, takže s ní lze například ugrilovat celé kuře o několik minut rychleji. Nebo takzvaný Eye Q toaster, který pomocí senzorů sleduje proces opékání a vždy poskytuje dokonalý výsledek – uživatel nemusí nic nastavovat. Na příští rok chystáme další inovativní řeší, ale nemohu zatím prozradit víc. Které kategorie produktů se dosud ukázaly jako nejúspěšnější a jaké regionální rozdíly zaznamenáváte v rámci Evropy? Je těžké vybrat jednu kategorii, protože trh se v jednotlivých zemích velmi liší. Kávovary hrají všude klíčovou roli, ale vaření – například mini trouby a mikrovlnné trouby – je celosvětově naší druhou nejsilnější oblastí. V Spojených státech se těší obrovské oblibě a i v Evropě si vedou stále lépe. Grily jsou velmi úspěšné hlavně ve východní Evropě, například v České republice, zatímco odšťavňování ovoce je typické spíše pro severní země a mixování je obzvláště populární v Turecku. Každý trh má jiný životní styl, jiný denní rytmus a kulinářskou kulturu, takže v každém regionu klademe důraz na jiné kategorie. Proto spolupracujeme s místními partnery – oni nejlépe vědí, co je potřeba a jak přizpůsobit filozofii Sage místním očekáváním spotřebitelů. Jak spotřebitelé přijali kávovary Sage, když vstoupily na evropský trh? V čem spočívá jejich úspěch? Když jsme v roce 2013 vstoupili na trh ve Velké Británii, popravdě přinesly průlom Israel Quintana: Kdo jednou vyzkouší kávovar baristické úrovně, k automatu nebo kapslím se nevrátí Značka Sage působí v Evropě přes deset let a postupně se stala synonymem pro prémiový zážitek z přípravy kávy. Historie firmy, která za ní stojí, se už ale píše skoro sto let. Australský Breville vznikl totiž v roce 1932. A přestože jsme se s jejími výrobky mohli na evropském trhu setkávat už delší dobu, hlavní příběh se začal psát v roce 2013, když vznikla značka Sage. O strategii pro starý kontinent, budoucnosti inovací a proměně kávové kultury s námi hovořil Israel Quintana, vedoucí distributorů Breville Group pro region EMEA.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=