74 74 • Sell • 6/2025 INTERVIEW • JINDŘICH VALENTA JR. • CONCEPT Jindřich Valenta jr.: Náš vstup do audia byl pečlivě připravován. Impulsem byla má návštěva čínského veletrhu Česká značka Concept vyplouvá vstříc novým výzvám – vůbec poprvé ve své historii vstupuje do světa spotřební elektroniky. Aktuálně uvádí na trh svá první sluchátka a bluetooth reproduktory. Za celým projektem stojí syn majitele a zakladatele firmy Jindřicha Valenty, také Jindřich, s nímž jsme měli možnost o novém projektu hovořit. Vstup značky Concept do světa audio techniky nepochybně mnohé na trhu elektra překvapil. Jak tato myšlenka vůbec vznikla? Vše začalo loni, když mně táta nabídl, abych s týmem Concept vyrazil na veletrh v Číně. Chtěl mě víc zasvětit do celého byznysu. Pojilo se to i s tím, že jsem studoval střední elektrotechnickou školu, a tak jsem se o elektro zajímal nejen s ohledem na rodinné zázemí, ale také své vzdělání. Během návštěvy veletrhu mi padla do oka spousta výrobků – některá řešení na českém trhu ani nebyla. A to jak z pohledu designu, tak technických aspektů. Po návratu domů jsme o všem diskutovali. Táta navíc v té době hledal nové příležitosti, chtěl přijít s něčím novým, a tak jsme si řekli, že zkusíme na český trh přinést novinky v oblasti zvuku a rozšířit tak pole působnosti značky Concept. Jak probíhal výběr zboží? Nakoupit v Asii produkty není složité, ale vybrat zboží, které bude v záplavě výrobků dovážených z tamních továren vyčnívat, je nepochybně úkol mnohem složitější. V Číně jsme narazili na spoustu výrobců. Někteří nám nabízeli věci, které se u nás už prodávají, s tím, že to není problém, že změní trochu design a podobně. My jsme ale nic takového nechtěli. Hledali jsme řešení, která za prvé v Česku nejsou a za druhé je daný dodavatel ochotný ještě na výrobku pracovat. Faktem totiž je, že Číňané umí vyrobit prakticky cokoliv, ale je to hodně o rychlosti. Nezabývají se výrobky leckdy tak do detailu. My jsme potřebovali dodavatele, který bude ochotný s námi produkt ještě takříkajíc „dotáhnout“. A to se podařilo, z čehož mám opravdu radost. Chápeme správně, že je tato nová část firmy Concept víc oddělená a že funguje zatím spíš takovým startupovým způsobem? Troufám si říct, že to tak je, ale samozřejmě využíváme zázemí firmy a know-how jejích specialistů. Na druhou stranu jsme nebyli tolik vázáni standardními schvalovacími procesy. Zapojili jsme do vzniku nového portfolia tým mladých lidí, kteří například navrhli design obalů. Celý projekt tedy pracuje v trochu jiném režimu, implementuje nové a neotřelé myšlenky. A to i do obchodních a marketingových aktivit. Naším cílem je, aby z tohoto portfolia vyzařovalo, že je trendy, stojí za ním samotná primární cílová skupina, tedy mladší generace. Za novými produkty určitě nejste jen vy sám, že? Ne, klíčovou roli hraje i můj spolužák ze střední školy Jiří Švec, který navíc v elektrotechnickém vzdělání pokračuje dál. On má na starost právě technickou stránku produktů, jejich odbornou analýzu z hlediska reprodukce i kvality zpracování, a to ve spolupráci s dalšími techniky ve firmě. Na trh nyní uvádíte sluchátka a bluetooth reproduktory. V jakém cenovém rozpětí se budou novinky pohybovat? Naším cílem určitě nebylo a není přinést na český trh ty nejlevnější audio výrobky. Pohybujeme se někde od 1 000Kč za sluchátka až po zhruba 3 600Kč. V případě reproduktorů až k hranici 4 800Kč. Budou se výrobky na trhu něčím vymykat? Dovolím si říct, že ano, protože jsme samozřejmě nechtěli přivézt jen produkt, který zapadne v šedi trhu. Připravujeme například k uvedení sluchátka s displejem, na kterém jdou dokonce hrát jednoduché hry, nebo reproduktory v méně typickém provedení. A hrajeme si i s barvami. Jaké máte plány do příštího roku? Zkraje příštího roku uvedeme sluchátka do uší – špunty – a ještě budeme nabídku rozšiřovat. Současně se zabýváme i možností expandovat na další trhy vedle Česka, Slovenska a Polska. V tom vidím nemalý potenciál do budoucna.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=