50 50 • Sell • 4/2025 NOVINKY Značka De Dietrich vstoupila na australský trh a otevřela v Sydney showroom Francouzská značka prémiových spotřebičů De Dietrich je oficiálně na australském trhu. U příležitosti svého debutu otevřela v Sydney nový vlajkový showroom „La Galerie“. Cílem značky s více než 340letou historií v oblasti práce s kovy a v posledních desetiletích také v oblasti kulinářských inovací je nabídnout australským zákazníkům novou úroveň v zařizování kuchyní a podpořit kreativní spolupráci s místními profesionály. „Příchod De Dietrich do Austrálie znamená víc než jen uvedení značky na trh. Představuje nový standard v tom, jak vnímáme kuchyni,“ řekl během slavnostního otevření showroomu André Dowling, generální ředitel De Dietrich Australia. Showroom v lokalitě Rozelle, jen pár minut od centra Sydney, bude sloužit jako centrum pro designéry, architekty a náročné kuchaře, kde se mohou seznámit s produkty a historií značky. Klíčovými produkty jsou pro De Dietrich aktuálně nově uvedené modely v rámci řady Philharmonie, která podle značky „nově definuje budoucnost kuchyně spojením preciznosti, inteligence a umění“. Australané se nyní v Rozelle mohou osobně seznámit s vestavnou troubou, která sama kalibruje nastavení vaření, nebo plně integrovanou pračkou se sušičkou, první svého druhu v Austrálii. Celé portfolio čítá přes 70 produktů. Řada Philharmonie je i u protinožců dostupná v pěti povrchových úpravách, včetně Infinite Black nebo Eternal White. Svůj přístup k luxusnímu segmentu De Dietrich posiluje zavedením prémiové prezentační služby. Ta bude standardně zahrnovat osobní demonstrace produktů u zákazníků doma a bezproblémovou instalaci. Vlajkový prostor v Sydney je přitom jen prvním krokem v dlouhodobé investici na australském trhu. Vedení společnosti potvrdilo, že další showroomy plánuje otevřít v Perthu, Melbourne a Brisbane. Vedení polské skupiny Amica prochází generační obměnou V čele největšího polského výrobce domácích spotřebičů Amica Group došlo k plánované generační výměně. Po 22 letech ve funkci prezidenta předal Jacek Rutkowski vedení dosavadnímu prvnímu viceprezidentovi Robertu Stobińskému. Formálně se tak stalo na valné hromadě svolané na 11. června 2025. Jacek Rutkowski, který ve vedoucích orgánech společnosti působil 30 let, nově zaujme pozici strategického poradce představenstva. Novým prezidentem se stane Robert Stobiński, který byl v roce 2023 jmenován prvním viceprezidentem pro provoz a výrobu. V minulosti působil na vedoucích pozicích ve společnostech Amazon, Samsung Electronics Poland nebo Bundy Refrigeration. Představenstvo má posílit také Maja Rutkowska, dcera odcházejícího prezidenta, která ve skupině Amica působí již 10 let. V současnosti je ředitelkou personálního oddělení a od roku 2024 řídí jako generální manažerka německou dceřinou společnost Amica International GmbH. Na český trh mají změny vliv také. Roberta Stobińskiho, který byl jedním z jednatelů české pobočky, nahradí v této roli Pawel Biel, viceprezident zodpovědný za digitalizaci. Beko spouští ve Vratislavi výrobu pečicích trub Společnost Beko Europe zahájila ve svém závodě v polské Vratislavi výrobu nové řady pečicích trub. Produkty s energetickou třídou A až A++ zamíří jak na trhy v našem regionu, tak dále na západ, například do Francie, Itálie, Německa nebo Velké Británie. „Jsme hrdí, že náš závod ve Vratislavi byl vybrán pro zavedení této nové produktové řady,“ uvedl Francesco Celentano, ředitel pro výrobu v Beko Europe. Spuštění výroby má strategický význam, protože přichází jen několik měsíců po uzavření továrny na chladničky ve stejném areálu. Díky dialogu mezi vedením a odbory se podařilo přesunout velkou část zaměstnanců na nové výrobní linky a zabránit tak masivnímu propouštění, které původně hrozilo 700 lidem. Vratislav je pro sektor domácích spotřebičů nadále důležitým bodem na mapě Evropy. Ve městě působí i německé BSH, konkrétně zde produkuje lednice a trouby. Kromě toho na místě provozuje výzkumné a vývojové středisko. „Poplatek 2 eur nezastaví nebezpečné zboží z mimounijních e-shopů,“ varuje APPLiA spolu s dalšími sdruženími Koalice sedmi klíčových evropských průmyslových asociací, včetně výrobců domácích spotřebičů (APPLIA), textilu (EURATEX) a hraček (TIE), vydala společné prohlášení k navrhovanému manipulačnímu poplatku ve výši 2 eur. Ten by se měl vztahovat na zboží zakoupené u online prodejců mimo EU a přímo dovážené spotřebitelům. Organizace sice vítají tento krok jako symbolické gesto, ale zároveň varují, že je naprosto nedostatečný pro řešení skutečného problému. Podle asociací takto minimální poplatek nezastaví „každodenní záplavu nebezpečných a nevyhovujících výrobků“, které se dostávají ke spotřebitelům v EU přes online platformy, aniž by za jejich bezpečnost kdokoli nesl odpovědnost. Existuje riziko, že se z poplatku stane pouhá „daň za povolení vstupu nevyhovujících výrobků“ na evropský trh. Při objemu 12 milionů balíčků denně navíc neumožní celním orgánům provádět skutečné fyzické kontroly, které často vyžadují zničení výrobku. Sdružení zdůrazňují, že opatření neřeší ani problém nekalé soutěže. Zodpovědné evropské firmy, které investují do bezpečnosti výrobků a dodržují přísné normy EU, jsou cenově podbízeny konkurenty, kteří tato pravidla ignorují. Skutečné řešení podle nich nespočívá v symbolických poplatcích, ale v odstranění právních mezer. Online tržiště musí být hnána k odpovědnosti, pokud přímo v EU neexistuje žádný odpovědný subjekt za daný produkt. Platformy by měly mít povinnost provádět hloubkovou kontrolu ještě předtím, než produkty na svých stránkách vůbec nabídnou. Asociace proto vyzývají Evropskou komisi, členské státy a Parlament k okamžité a naléhavé akci.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=