57 Sell • 2/2025 • 57 REPORTÁŽ • RENESANCE ZNAČKY THOMSON Nejrychleji rostoucí značka v Evropě Ačkoliv představovala obnova této tradiční evropské značky v sektoru, jemuž dominují korejské a čínské firmy s „téměř neomezenými rozpočty“, nemalé obchodní riziko, zakladatel a generální ředitel společnosti StreamView Khaled Debs své nadšení pro celý projekt dokázal přenést nejen na svůj tehdejší tým, ale také spoustu bývalých zaměstnanců původní firmy Thomson. Někteří z nich se tak ke značce po letech vrátili a poskytli své bohaté zkušenosti na její cestě v návratu na trh. A dokázal zcela evidentně nadchnout také mnohé obchodní partnery, protože v některých zemích stihla nebývale rychle obsadit viditelné pozice a začala se objevovat v monitoringu GfK. Aktuálně se také pyšní pozicí nejrychleji rostoucí značky v segmentu televizorů. Z vídeňské prezentace jsme odjížděli nejenom se spoustou informací o nových produktech, ale především s vědomím, že za návratem Thomsonu na trh je velmi seriózní a navíc velká investice. O slavné francouzské značce se tak na trhu se spotřební elektronikou bude od teď ještě víc hovořit. Pavel Koutenský: Thomson má robustní evropskou strukturu. Česku bude věnována adekvátní pozornost Během prezentační akce ve Vídeňské státní opeře jsme měli možnost krátce hovořit i s country manažerem značky pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Pavel Koutenský, který v minulosti pro původní Thomson pracoval, chce dostat značku znovu do povědomí českých spotřebitelů. S jakou strukturou se vracíte na trh? Respektive jakou strukturu fungování máte v tomto regionu a konkrétně v Česku? Centrála firmy pro celý svět je ve Vídni, kde máme i backoffice. Podpora pro aktivity značky na jednotlivých trzích je ze strany firmy každopádně mimořádná. Pro Česko, Slovensko a Maďarsko máme dedikovaný marketingový tým a plnou administrativně-obchodní podporu. Navíc přímo generální ředitel společnosti Khaled Debs se osobně účastní mnohých jednání včetně těch s obchodními partnery na lokální úrovni. Takový přístup u společnosti s globální působností není určitě běžný a je velmi přínosný pro flexibilitu rozhodování. Jaké máte cíle pro letošní rok? V jakých kanálech budou televizory zpočátku v prodeji? Expanze a rozšíření našich produktů napříč retailem a e-commerce. U mnohých velkých prodejců jsme již zalistovaní, s dalšími probíhají jednání. Produkty každopádně budou široce dostupné a leckde budou i fyzicky vystaveny. Zatím nabízíte televizory a případně další produkty z kategorií audio a video. Máte v plánu portfolio ještě dál rozšiřovat? Ano, portfolio se určitě bude ještě rozšiřovat. Například do kategorie audia, kde nabídneme do budoucna soundbary. To, co zde vidíte dnes, je opravdu jen začátek.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=