ROVATCÍM 12 12 • Sell • 2/2025 Jedna z nejzajímavějších panelových diskuzí se zaměřila na téma evropských regulací a budoucnosti evropské výroby. Tématu se věnujeme v článku na straně 14. Na fotce zleva doprava: Hans Carpels (President, Euronics International), Frederic Langin (CCO, TLC), Emmanuel Fromont (Corporate VP – President EMEA, Acer), Stanislas de Gramont (CEO, Groupe SEB) a moderátor Declan Curry. SELL exkluzivně z International TCG Summitu 11. ročník prestižní evropské akce, které se zúčastnilo přes 160 nejvyšších představitelů oboru technického spotřebního zboží z evropských centrál značek i prodejců, se konal letos v dubnu vůbec poprvé v Praze. Česká metropole snad nikdy v historii nepřivítala takové množství osobností ze světa elektra jako během TCG Summitu a snad nikdy se u nás neřešily výzvy doby a klíčová témata na takové úrovni. Magazín SELL se jako jediné české médium účastnil celé dvoudenní akce, na níž vystoupili například spoluzakladatel a prezident Euronics International Hans Carpels, generální ředitel Groupe SEB Stanislas de Gramont, šéf Beko Europe Ragıp Balcıoğl či Isabelle Pérignon, ředitelka pro spotřebitelskou politiku z Evropské komise. Dva nabité dubnové dny nabídly hned 13 vystoupení a panelových diskusí, do nichž se zapojilo celkem několik desítek účastníků summitu. Přestože byla spousta témat ohlášená už měsíce dopředu, výrazně do projevů a prezentací na summitu zasáhla „americká celní jízda na horské dráze“, jak nazvali hluboké otřesy světovým obchodem z hlavy Donalda Trumpa někteří vystupující. Nešlo však jen o cla a s nimi spojený strach z přívalu čínské produkce do Evropy. Mezi další nosná témata patřily geopolitické výzvy současného světa celkově, umělá inteligence, poměrně nový fenomén v podobě „retail media“, rozmach krátkých video formátů, budoucnost retailu v digitálním „AI“ věku i bezpečnost dat. Velké části vystoupení se věnujeme na následujících stránkách v tomto vydání, ale k některým se ještě vrátíme v dalších číslech, abychom tématům věnovali dostatečný prostor a maximálně využili obrovské množství materiálů, které jsme během summitu získali. Evropská akce téměř bez české účasti. Proč? Přestože se v Česku asi významnější setkání oboru elektra nikdy nekonalo, na zástupce českých firem jste na něm téměř nenarazili. Kromě českých panelistů (Petra Beny z Alzy, Daniela Nového z HP Tronicu a Tomáše Opluštila z Planea) jsme na akci potkali jen několik málo zástupců českých (poboček) firem. A to přesto, že na únorové setkání, kde byl celý summit lokální scéně představen, dorazily desítky lidí. Příčinou neúčasti na samotném summitu byla dle našich zjištění na zdejší poměry vysoká cena 2 790 eur. Důvodem pro takovou cenu vstupenky je nejen exkluzivita místa konání v hotelu Marriott v centru Prahy, ale také maximální snaha pořadatele udržet počet účastníků v takovém počtu, aby měl summit silný networkingový rozměr. Výrazným snížením ceny a s ním spojeným zvýšením počtu lidí do vyšších stovek by ztratila konference charakter skutečně exkluzivní a komorní diskusní platformy, kde spolu mohou všichni účastníci v klidu debatovat.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=