ROVATCÍM 52 52 • Sell • 4/2023 Švýcarská rodinná firma a jediný specializovaný výrobce žehlicí a napařovací techniky roste. Mezi lety 2018 a 2022 zvýšila celosvětově kusové prodeje o 47%. Výrazně také narostl význam jejího exportu do zemí, kde má distributory. Ještě v roce 2018 činil export distributorům 22% celkového objemu prodejů, zatímco loni už to bylo 30 %. Trend je tedy jasně daný. Výrobky Laurastar spadají do vyšší cenové kategorie, navíc jde o zařízení spojená s nepopulární domácí prací. Odemknout jejich potenciál si žádá různé strategie a přístupy. Jak dokazují následující příklady, cesta existuje vždy, byť je na různých kontinentech a v různých zemích značně odlišná. Někde fungují moderní komunikační platformy, jinde až staromilské prodejní taktiky. Evropa na vlně influencerů Na starém kontinentu není žehlení rozhodně populární a v Česku snad ještě méně než v jiných evropských zemích. Polský distributor Laurastar ale našel cestu, jak nastartovat růst pomocí vhodně zvolených influencerů. Prostřednictvím velmi konzistentní komunikace na Facebooku, Instagramu a YouTube při zapojení úspěšných influencerů s až stovkami tisíc sledujících dosahuje Laurastar v Polsku dynamického růstu. Navíc už 17 % prodejů připadá na sociální média. V příspěvcích, reelech a dalších formátech výstupů se v Polsku nezaměřují ani tolik na žehlení nebo hygienu, ale spojení značky Laurastar se světem módy. Jak vidno, strategie funguje. Asie – hygienická čistota na prvním místě Na opačném konci světa je přístup spotřebitelů k Laurastar velmi odlišný, a to proto, že zde hraje mnohem větší roli hygienický rozměr žehlení a napařování. Na Tchaj-wanu tak nejsou nejúspěšnějším produktem ani žehlicí systémy, ani parní generátory, ale vysoce výkonný napařovač IZZI Plus. Jeho schopnost odstranit 99,999 % bakterií, virů a dalších organismů, výstup páry odpovídající parnímu generátoru a všestrannost použití včetně možnosti párou čistit povrchy v kuchyni, koupelně a dalších částech domácnosti, propařovat matrace a samozřejmě zajistit i hygienickou péči o oblečení tamní zákazníky skutečně oslovují. Nejnověji se tamní distributor zaměřil na pronajímatele přes platformu Airbnb, kteří dbají na to, aby byly prostory pro jejich klienty skutečně hygienicky čisté. Pokud zakoupí napařovač IZZI Plus, mohou svou nabídku pronájmu označit speciální nálepkou Laurastar. Velká část mezinárodního týmu Laurastar během setkání v Budapešti. Různé trhy, různé obchodní strategie, odhalila celosvětová konference Laurastar v Budapešti Švýcarský výrobce vysoce kvalitních žehlicích systémů, parních generátorů a výkonných napařovačů dodává své výrobky do více než 50 zemí světa. V polovině června firma uspořádala první postcovidovou konferenci, jíž se účastnili zástupci firmy samotné i jejích distributorů. Vedle návštěvy továrny a servisního střediska v maďarském Kapuváru přinesla akce i zajímavou výměnu informací o strategiích na jednotlivých trzích, které se často vzájemně liší jako den a noc. Martin Pitoňák, produktový manažer firmy BaSys CS, která zajišťuje Laurastar distribuci v Česku a na Slovensku, a Monika Kavanagh, exportní manažerka a školitelka Laurastar. Spolupráci s firmou Laurastar zahájila v Polsku i finalistka tamní soutěže Miss Aleksandra Budnik.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=