Red Bull vstupuje na trh osobní e-mobility prostřednictvím Tauer Group Že jsou elektrické koloběžky stále na vzestupu, si uvědomují i v Red Bullu. Ve spolupráci s týmem společnosti Tauer Group, a. s., tak pro české a slovenské zákazníky připravili portfolio strojů, které osloví svým tradičním pojetím u modelu TURBO nebo něčím novým a neotřelým u modelu TAKE-UP. Pojďme tedy spolu nahlédnout do jejich depa. Prodejní a zákaznický úspěch elektrické koloběžky se přímo odvíjí od její konstrukce a následného uživatelském požitku z jízdy. Přesto se dá při její konstrukci a následném uživatelském požitku z jízdy mnohé pokazit. Dnes, víc než v minulosti, je třeba dbát na evropskou a naši lokální legislativu, která brzy vstoupí v platnost, a zákazníci se na soulad s ní již zaměřují. Hlavní je proto konstrukčně omezit rychlost na 25 km/h a nepřesáhnout výkon motoru/ů 1 000 W. To ostatní pak už je na konstruktérech a volbě komponentů, které poskytnou kvalitní jízdní zážitek. S výběrem kvalitních článků a BMS baterie se tak nějak u Red Bullu počítá. Zbývá se soustředit na to, aby koloběžka kopírovala myšlenku značky, a to jak z jízdního, tak také designového pohledu. Tmavě modrá barva s rudými akcenty a velkým logem dělají z obou modelů nepřehlédnutelné stroje. Oba jsou zároveň osazeny 500W bezkartáčovým motorem pro svižnou jízdu a akceleraci nebo nezbytným tempomatem. Ve všem dalším už ale nemohou být rozdílnější. Red Bull TURBO Jedná se o sportovně laděnou koloběžku s 10“ bezdušovými koly, z nichž poháněné je to přední. Obě jsou samozřejmě odpružená. Baterie i motor běží pod 48V technologií, a tak díky kvalitnímu controlleru poskytuje opravdu dynamický jízdní zážitek, který krotí dvojitá brzda. Vpředu motorová s rekuperací a vzadu kotoučová s mechanickým, snadno seřiditelným brzdovým třmenem. Řídítka jsou konstruována, aby jízda nebyla vratká a předešlo se tzv. wobblingu, tedy rozkmitání řídítek při nečekaných změnách a impulzech v řízení, a snáz držela stopu. Světlomet je prakticky umístěný na řídicí tyči, aby vždy směřoval po směru jízdy stroje. Skutečně obrovský displej dominantě informuje o aktuální rychlosti, ale zobrazí také stav baterie, zvolený jízdní režim nebo zda je aktivováno osvětlení. Unikátní je tlačítko TURBO, jeho stisknutím přejde stroj z pomalejších jízdních režimů k maximálnímu výkonu a koloběžka okamžitě vystřelí… Ke komfortní jízdě přispěje také automatický tempomat nebo ergonomicky tvarované gripy řídítek. Protože průzkum ukazuje, že jen malý počet zákazníků páruje koloběžky s mobily, žádný ze strojů stáje Red Bull Bluetooth propojení nepřináší a vše se zaměřuje do hardwarové výbavy. Kapacita baterie 576 Wh poskytne zajímavý dojezd 45 kilometrů.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=