SELL: 06 / 2021

poslední měsíce s minimálními omezeními života v zemi námdalymožnost se znovu nadechnout před nejistým podzimem a zimou. Krev do žil vlily trhu také oba nedávné veletrhy společností Favia a K+B Progres, kde se měli možnost potkat zástupci značek a velkoobchodů s resellery z různých koutů republiky. Spousta lidí se vzájemně od závěru roku 2019, kdy proběhl FAST Day, nepotkala. Už když jsem dorazil do pražské Chuchle na Favia Day a vstoupil do haly, mě uvítaly rozzářené tváře přítomných. Elektrizující nadšení z veletrhu bylo cítit doslova v celém prostoru. Další veletrh, kde by se sešlo tolik zástupců firem a obchodníků, do konce roku nebude, a tak musíme doufat, že rok následující bude po všech stránkách příznivější nejen pro veletrhy, ale pro sociální interakci obecně. Budoucnosti veletrhů jsme se každopádně dovolili dotknout právě v tomto čísle, protože přes nadšení celé branže z aktuálních akcí visí nad kontraktacemi i mezinárodními prezentačními akcemi mnoho otazníků. Já pevně doufám, že lokální veletrhy stejně jako IFA či CES přežijí a nezačne jejich transformace v digitální eventy, jaké jsme měli možnost zažít u některých z nich zkraje letošního roku a loni. Ostatně i online tiskové konference firem v podobě streamovaných přenosů nebyly ničím víc než obyčejnými (výrazně delšími) youtubovými videi, ze kterých se člověk mnoho detailů o produktech nedozvěděl. Přiznám se, že jsem po několika hodinách ztracených sledováním živých přenosů postupně přešel na sledování těchto streamů zpětně, přičemž jsem je svižně proklikal a zastavil se jen v pár částech, které byly informačně přínosné. Že to s online tiskovkami nebude tak žhavé, vypovídá mimochodem jejich až překvapivý návrat na živou scénu během září. Dokonce došlo v polovině měsíce k tomu, že jsem přebíhal mezi třemi prezentacemi konanými v jednom dni. A to jsem si před příchodem covidu myslel, že už jsou v segmentu domácích spotřebičů tiskové konference pořádané pro hrstku novinářů, z nichž nemalá část na ně míří hlavně kvůli rautu, definitivně minulostí. Koronavirus tiskovky sice loni definitivně vymazal z mého kalendáře, nicméně digitální přenosy se ukázaly jako slepá ulička. To platí i pro veletrhy – berlínskou IFA pořadatelé proto letos raději odpískali, když neměli jistotu, co nastane v září a jaká budou v Německu omezení. Milánský týden designu se konal, ovšem fyzicky, protože jeho online verze by dávala pramalý smysl. A lasvegaský CES doposud počítá s obnovením fyzických prezentací, tak snad Amerika otevře po víc než roce své brány, abychom vám z něho mohli v prvním vydání příštího roku přinést po roční pauze tradiční reportáž. VÁ Ž ENÍ Č TENÁ Ř I, Lubor Jarkovský šéfredaktor

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=