SELL: 05 / 2021

ROVATCÍM 40 Dnes považuje Valenta tuto etapu za temné období, během kterého se snižovaly platy, propouštělo se a ve firmě panovala atmosféra nejistoty a značné nervozity. Do Číny v rámci úspor začal opět jezdit sám a byl pod nemalým tlakem, že musí najít nějakých 20 opravdových produkto- vých perel, které pomohou Concept vyvést z krize. „Konkurence to věděla, a když jsme se někde v Číně potkali, s radostí se mě někteří její zástupci ptali, kde mám zbytek týmu,“ uzavírá svůj komentář. Začátek druhého desetiletí usadil celý Concept zpět na zem, vyhnal z firmy aroganci vyvolanou velkými úspěchy po roce 2001 a svým způsobem ji ozdravil, byť to nebylo za malou cenu. Úsporný režim a minimální počet tvrdě pracujících zaměstnanců, kteří našli nový elán a chuť do práce, přinesly nakonec ovoce. Concept vyšel z krize silnější. (Zatím) nenaplněná vize Jindřich Valenta přiznává, že kolem roku 2018, kdy už se firmě znovu velmi dařilo, uvažoval o jejím prodeji. Dumal nad tím, co dál, jak pokračovat ve svém vlastním rozvoji, cítil se po těžkém období předchá- zejících let vyčerpaný. U Conceptu ho ale udržely jeho děti, které se začaly ve společnosti aktivně angažovat, i to, že stále nenaplnil svou velkou vizi udělat z české značky Concept značku mezinárodní s prodeji přesahujícími miliardu korun. Valenta se proto nakonec rozhodl pokračovat a transformovat Concept do podoby korporátnější společnosti. Od roku 2018 tak neustále rozšiřuje tým, sortiment, obchodní partnery, investuje do větších televizních kampaní a chce nejen sledovat aktuální trendy, ale podílet se na jejich tvorbě nebo je minimálně lépe předvídat. Přestože v branži nadále zůstávají lidé, kteří na Concept hledí skrz prsty, je nutné před Jindřichem Valentou smeknout, že se celých 30 let o úspěch rve, překoná- vá krize, přichází s velkými vizemi a bez ohledu na to, že některé nedokázal napl- nit, se nevzdává. Nasadit si laťku co nejvýš a občas nepřeskočit je nepochybně lepší podnikatelskou cestou, než ji mít níže a vždy ji pohodlně překročit. Ostatně doba „covidová“ přinesla Conceptu nemalý růst, a tak se česká značka miliardovému obratu zase o notný kus přiblížila. Lubor Jarkovský

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=