SELL: 05 / 2020

13 Sell • 5/2020 • 13 sektorů vykazují nyní dokonce dramatic- ký růst. Nástup smart spotřebičů a konektivi- ty je nezastavitelný. Na zdejším trhu jste s uvedením těchto modelů dlouho vyčkávali a následně jste zvolili jejich pozvolný náběh. Už český zákazník pro smart funkce takříkajíc „uzrál“? Stále jsou slyšet i od profesionálů z oboru ná- zory, že je konektivita zbytečná… RK: S onou nezastavitelností se nedá nesouhlasit. Tlak výrobců je obrovský, takže i přes celkem malou aktuální vy- užitelnost je konektivita tlačena na první pozice. Pro skupinu technických nad- šenců to má smysl, ale nemohu se zbavit dojmu, že se dávají peníze do propagace funkcí, nad kterými pak zákazník mávne rukou. TB: Má smysl pouze tam, kde mávnutí rukou s mobilem znamená nějakou výho- du. Takže hledáme přesně takové funkce, které za to už stojí. Spojení telefonu a spo- třebiče je jednoduché. Uživatel má přístup k takřka nekonečnému množství pracích programů, které může přiřadit tlačítku na pračce. To rozbíjí standardy, které jsou u praček už opravdu přežité. RK: Věříme, že podobné funkce lidi postupně naučí, že konektivita může přinést zjednodušení a zlepšení. To hlav- ní je asi před námi – opravdu funkční servisní diagnostika a podpora na dálku. Zde vidím budoucnost konektivity u bílé techniky. Servis pomocí konektivity. V čem vidíte konkrétně hlavní přínos? TCH: U spotřebičů určitě zůstává ne- postradatelný lidský faktor potřebný pro opravu, ale ze zkušenosti vlastního inter- ního call centra a díky silné síti vlastních servisních techniků víme, že se zjištěním správných informací jde velmi rychle po- skytnout první pomoc a odstranit pro- blém, který uživatel se spotřebičem má. A pokud jde o nutný servisní zásah, je jeho rychlost na těchto informacích také závis- lá – počínaje objednáním náhradního dílu a konče tím, že technik přinese správný díl už při prvním výjezdu k zákazníkovi. RK: A věříme, že v zemi, kde je tak silná pozice elektronických obchodů, lze pova- žovat tištěný manuál za určitý přežitek. Moderní digitální a interaktivní náhrada zobrazí informace ke konkrétní hledané funkci. I s tím už máme velmi dobré zku- šenosti z naší webové sekce podpory pro koncové zákazníky. Co bude pro Beko hlavním tématem pro letošní podzim, případně příští rok, co se týče technologií a produktů? TB: Při jarních událostech jsme nechali laboratoře ověřit naše hygienické progra- my a technologie napříč spotřebiči. Od toho pokračujeme dále k celkově bez- starostné domácnosti. Jednoduše čisté a bez námahy, dokonce hygienicky čisté. Vylepšené verze funkcí pro hygienu se projeví samozřejmě v nabídce našich spo- třebičů. LP: Už nyní dodáváme jedinečné myčky a pračky s automatickým dávkovačem Au- toDose. Anebo chladničky HarvestFresh s barevným světlem pro udržení vitaminů v čerstvém ovoci a zelenině. Obě novinky jsou dostupné na trhu a dle reakcí konco- vých zákazníků velmi kladně hodnocené. Stejně kladné máme odezvy odborné ve- řejnosti i médií v zahraničí. RK: Zároveň pracujeme na celé nové řadě vestavných spotřebičů a vylepšených technologií pro pračky a sušičky. Ne je- nom v jednotlivých modelech, ale i napříč celým naším sortimentem. A teď nechci, aby to znělo „nabubřele“, protože vždy se k trhu stavím s pokorou, ale opravdu celý náš tým připravuje mnoho užitečných a výjimečných novinek a zlepšení. Ostat- ně víme, že i to se od jednoho z největších hráčů trhu čeká. INTERVIEW • TÝM BEKO

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=