možná se vám bude zdát teď podivné, když uprostřed roku napíšu větu, že se rok
s rokem sešel, ale v případě SELLu je takové vyjádření zcela namístě. Tímto číslem
totiž vstupuje náš projekt dodalšího roku své existence amá za sebouuž dlouhých sedm
let působení v roli jediného českého B2B časopisu pro výrobce a prodejce domácích
spotřebičů. Když jsem časopis přebíral, bylomi pouhých 24 let. Sice jsem začínal už na
střední školepracovatpro iDNES.cza spolupracoval jsem s časopisy jakoPCWorldnebo
VideoDomácíKino, ale i tak jsem si vzal poměrně velké sousto – rozběhnout časopis,
který si do té doby příliš dobré jméno neudělal, časopis, který byl jediný svého druhu
a vyžadoval odmarketérů jiný pohled na komunikaci, časopis, který stál a nadále stojí
na systému bezplatné distribuce do trhu. Vězte, že to nebylo lehké a zhruba první tři
roky jsme skutečně bojovali o přežití. Situaci neulehčovalo ani to, že v době, kdy jsem
začal projekt řídit, přišla hospodářská krize. Přesvědčit vmnoha firmách roky působící
marketéry, že v době velkých škrtů v rozpočtu mají investovat do komunikace v B2B
časopise, tedy v něčem, co tu do té doby nebylo, a vysvětlit jim, že po nich nechceme
krásné vizuály s jednoduchým sloganem, nýbrž na přípravu časově mnohem náročnější
komplexní a technické prezentace chystaných výrobků, byl přetěžký úkol. Mravenčí
práce, postupné budování jména, zlepšování kvality obsahu a mnoho dalších drobností
nakonec většinu firem na trhu přesvědčily, že spolupráce s námi je přínosná pro ně
i pro jejich obchodní partnery. Vytvořená důvěra pak dala vzniknout i našemu projektu
speciálů v deníkuE15, který pokračuje letos třetím rokem.
Věřím, že během následujících 12měsíců opět SELL posuneme o kousek dál a vy
v něm budete nacházet ještě více zajímavých informací než kdy dřív. A stejně tak věřím,
že doba strádání trhu je u konce. Ekonomický růst během prvního čtvrtletí a zvyšování
tržeb vmaloobchodu překvapily asi všechny z nás. Přestože je tedy polovina roku 2015,
přeji všemnašim čtenářům, abychom se u tohotoúvodníku za rokopět shledali, až budu
bilancovat, odkud jsme vyšli a kam jsme zatímdoputovali.
Příjemné čtení přeje
VÁŽENÍ ČTENÁŘI,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor