Page 3 - 01-02_2013_SELL_CZ

Basic HTML Version

v aktuálním vydání magazínu SELL je hlavním tématem chlazení, s nímž jsou spo-
jeny také mnohé prezentace nových produktů našich partnerů a rozhovor čísla
s Martinem Svobodou, generálním ředitelem české pobočky Electroluxu. Přestože
na sebe chlazení v tomto čísle strhává většinu pozornosti, byl bych nerad, kdyby
kvůli tomu zapadl další důležitý rozhovor, jejž jsme koncem dubna realizovali. Mlu-
vím samozřejmě o už na titulní straně avizovaném interview s Andreou Natalem,
generálním ředitelem české, slovenské a nově také maďarské pobočky společnosti
De’Longhi. Důležitost rozhovoru, tedy především jeho obsahu, podtrhuje také fakt,
že vychází nejen v českém vydání SELL, ale také v maďarském a rovněž v již druhém
tematickém speciálu o trhu domácích spotřebičů v deníku Mladá fronta E15 (vydání
z 20. května). Společnost De’Longhi totiž už před časem zařadila do svého portfolia
německou značku Braun a procesy jejího převzetí jsou v podstatě u konce také
v regionu střední Evropy. Když připočítáme březnové zakoupení polského Zelmeru
ze strany německého koncernu BSH, je evidentní, že trh s malými domácími spotře-
biči prochází a reálně ještě projde výraznými změnami. Mě osobně převzetí Braunu
těší o to víc, že značka začne být na českém trhu konečně marketingově aktivnější,
protože De’Longhi nepodceňuje komunikaci v žádném kanále, ať už se jedná o B2C
nebo B2B. A že bude komunikace potřeba, protože v případě Braunu teď může-
me hovořit o jisté schizofrenii. Zatímco De’Longhi vlastní značku v kategoriích food
preparation a žehlení, segment péče o krásu a holení zůstal P&G, v případě Česka
distribuční společnosti Rafinanz. Je tedy v zájmu obou dát trhu jasně najevo, kdo
dodává které produktové skupiny. Jak vidno, začala společnost De’Longhi ve vel-
kém stylu, což dokládá nejen komunikace v SELLu, ale také v MF E15. Jsem zvědav,
jakým způsobem bude řešit situaci Rafinanz.
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor