Nové produkty

zpět
Komerční sdělení
21.08.2023

Různé trhy, různé obchodní strategie, odhalila celosvětová konference Laurastar v Budapešti

Různé trhy, různé obchodní strategie, odhalila celosvětová konference Laurastar v Budapešti

Švýcarský výrobce vysoce kvalitních žehlicích systémů, parních generátorů a výkonných napařovačů dodává své výrobky do více než 50 zemí světa. V polovině června firma uspořádala první postcovidovou konferenci, jíž se účastnili zástupci firmy samotné i jejích distributorů. Vedle návštěvy továrny a servisního střediska v maďarském Kapuváru přinesla akce i zajímavou výměnu informací o strategiích na jednotlivých trzích, které se často vzájemně liší jako den a noc.

Švýcarská rodinná firma a jediný specializovaný výrobce žehlicí a napařovací techniky roste. Mezi lety 2018 a 2022 zvýšila celosvětově kusové prodeje o 47 %. Výrazně také narostl význam jejího exportu do zemí, kde má distributory. Ještě v roce 2018 činil export distributorům 22 % celkového objemu prodejů, zatímco loni už to bylo 30 %. Trend je tedy jasně daný.

Výrobky Laurastar spadají do vyšší cenové kategorie, navíc jde o zařízení spojená s nepopulární domácí prací. Odemknout jejich potenciál si žádá různé strategie a přístupy. Jak dokazují následující příklady, cesta existuje vždy, byť je na různých kontinentech a v různých zemích značně odlišná. Někde fungují moderní komunikační platformy, jinde až staromilské prodejní taktiky.

Martin Pitoňák, produktový manažer firmy BaSys CS,
která zajišťuje Laurastar distribuci v Česku a na Slovensku,
a Monika Kavanagh, exportní manažerka a školitelka Laurastar.

Evropa na vlně influencerů

Na starém kontinentu není žehlení rozhodně populární a v Česku snad ještě méně než v jiných evropských zemích. Polský distributor Laurastar ale našel cestu, jak nastartovat růst pomocí vhodně zvolených influencerů. Prostřednictvím velmi konzistentní komunikace na Facebooku, Instagramu a YouTube při zapojení úspěšných influencerů s až stovkami tisíc sledujících dosahuje Laurastar v Polsku dynamického růstu. Navíc už 17 % prodejů připadá na sociální média. V příspěvcích, reelech a dalších formátech výstupů se v Polsku nezaměřují ani tolik na žehlení nebo hygienu, ale spojení značky Laurastar se světem módy. Jak vidno, strategie funguje.

Spolupráci s firmou Laurastar zahájila v Polsku i finalistka tamní soutěže Miss Aleksandra Budnik.

Asie – hygienická čistota na prvním místě

Na opačném konci světa je přístup spotřebitelů k Laurastar velmi odlišný, a to proto, že zde hraje mnohem větší roli hygienický rozměr žehlení a napařování. Na Tchaj-wanu tak nejsou nejúspěšnějším produktem ani žehlicí systémy, ani parní generátory, ale vysoce výkonný napařovač IZZI Plus. Jeho schopnost odstranit 99,999 % bakterií, virů a dalších organismů, výstup páry odpovídající parnímu generátoru a všestrannost použití včetně možnosti párou čistit povrchy v kuchyni, koupelně a dalších částech domácnosti, propařovat matrace a samozřejmě zajistit i hygienickou péči o oblečení tamní zákazníky skutečně oslovují. Nejnověji se tamní distributor zaměřil na pronajímatele přes platformu Airbnb, kteří dbají na to, aby byly prostory pro jejich klienty skutečně hygienicky čisté. Pokud zakoupí napařovač IZZI Plus, mohou svou nabídku pronájmu označit speciální nálepkou Laurastar.

Celá Amerika šije a Laurastar je u toho

Trh s látkami, šitím a šicími potřebami má v USA hodnotu zhruba 5 miliard dolarů. Důvod je prostý. Obrovské množství Američanů má šití jako svůj koníček a jsou ochotni investovat nemalé prostředky nejenom do šicích strojů, ale také dalšího vybavení na profesionální úrovni. Laurastar se proto účastní mnoha „šicích eventů“ a spolupracuje s dalšími firmami z této oblasti. Zejména pak švýcarskou společností Bernina, která prodává své šicí stroje ve více než 400 specializovaných prodejnách. Dále pak spolupracuje s firmou Brewer dodávající jehly, nitě a další šicí příslušenství. Tato partnerství a integrace Laurastar do dynamického světa domácích švadlen a krejčích v USA přinesla značce výrazné zvýšení prodejů a růst.

Turecký zázrak s prezentacemi v obchodech

Kupní síla v Turecku je výrazně slabší než v západní Evropě, v USA nebo na Tchaj-wanu. Přesto se i zde daří Laurastar růst. Stačilo k tomu jen nasadit tu správnou strategii fyzické prezentace výrobků v prodejnách. Místo zaměření se skromnějším způsobem na 40 obchodů přešel turecký distributor na velkolepější ukázku funkcí s dobře proškolenými promotéry a kvalitními POS materiály. A to pouze ve 13 obchodech v nejlepších lokacích. Během krátké doby došlo v těchto prodejnách k několikanásobnému zvýšení odbytu výrobků Laurastar.

Smělé plány a nové aktivity

Laurastar během konference také řešila důležitá témata včetně otevírání dalších trhů. Nově se angažuje v Bruneji, Indii nebo Malajsii. Nechyběl ani v úvodu zmiňovaný výlet do Kapuváru, kde má firma od roku 2017 svou první vlastní továrnu. Součástí je i servisní středisko pro všechny trhy EU a sklad. Celkem má zakoupený pozemek 20 000 m² a umožňuje ještě další rozšiřování výrobních kapacit.

Laurastar také startuje spolupráci se světoznámým módním návrhářem Kevinem Germanierem a nedávno zaujala i tím, že se její výrobky objevily v úspěšné reality show Next in Fashion, která je dostupná na Netflixu a moderují ji módní stylistka Tan France a modelka Gigi Hadid.

Během konference byly také odhaleny projekty nově vyvíjených výrobků, které by se mohly na trhu objevit už příští rok. Podrobnosti prozradit nemůžeme, ale mělo by jít o zásadní technologický skok v segmentu žehlicí a napařovací techniky.

www.laurastar.cz