Dlouhé roky uvažovaný a odkládaný start prémiové skandinávské značky, kterou nyní vlastní již čínský Hisense, protože ji koupil spolu s Gorenje Group, konečně nastal v červnu roku 2021. Když jsme v roce 2017 přinesli rozhovor s obchodním ředitelem Gorenje Zdeňkem Štětinou, řekl nám: „Přiznám se, že mi možnost uvedení značky ASKO na český trh vrtá dlouhodobě v hlavě, protože její produkty jsou na skutečně špičkové úrovni. Jak jejich vlastnosti, tak dílenské zpracování vás zkrátka osloví. Zdůrazňuji ale, že případný ‚launch‘ zůstává v rovině úvah.“ Úvahy v činy přetavilo velmi pravděpodobně silné finanční zázemí, které firmě Gorenje poskytl její nový majitel.
Značka ASKO přichází na trh s velmi uceleným portfoliem velkých domácích spotřebičů – zejména těch vestavných, ale nabídka obsahuje i volně stojící, jako jsou pračky nebo sušičky. Na výběr mají zákazníci dvě designové řady. První nese název Elements s velmi čistým designem s plně dotykovým ovládáním. Druhá nazvaná Craft má tradičnější pojetí a cílí na konzervativnější zákazníky. Spotřebiče ASKO jsou k vidění novém showroomu značky v BB Centru na pražské Brumlovce (Vyskočilova 1481/4, Praha 4).